środa, 16 lipca 2014

Co na kanapkę: zdrowa i smaczna pomidorowa pasta z soczewicy

Utarło się że jak kanapki, to albo z serem lub wędliną.  Czyli generalnie nuda ;-)

Tymczasem istnieje mnóstwo innych możliwości i drugie śniadanie do pracy/szkoły wcale nie musi być takie powtarzalne.  Ja uwielbiam własnoręcznie zrobione pasty albo wegetariańskie pasztety, które są naprawdę pyszne. Te drugie kupuję czasami w almie na dziale ze zdrową żywnością.

Ostatnio kupiłam przepyszny pasztet pomidorowy z cieciorką firmy Primavika. W jeden wieczór opróżniłam cały słoiczek. :)


Zainspirowało mnie to do zrobienia własnej pasty. Niedawno robiłam zupę z soczewicy i miałam jej resztki, więc zamiast cieciorki dodałam soczewicę.

Pasta z soczeiwcy:

200 g soczewicy
cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżka słodkiej papryki w proszku
sól morska

pieprz
2 łyżki przecieru pomidorowego

Soczewicę ugotowałam wg przepisu na opakowaniu (soczewica firmy Sante). Cebulę poszatkowałam i przysmażyłam, dodałam jeden ząbek czosnku i 2 łyżki przecieru pomidorowego. Doprawiłam do smaku pieprzem, solą morską i słodką papryką. Następnie zblendowałam na gładką masę (mamusiu, dziekuję za blender :)). Wyszło bardzo smaczne i taaaakie aromatyczne. :-) Na dowód powiem jeszcze, że nawet jeden bliski mi mięsożerca zajada się tą pastą i prosi o więcej.



Soczewica dzięki zawartości lekkostrawnego białka, wapnia, żelaza i beta-karotenu korzystnie wpływa na organizm i wzmacnia aktywność fizyczną.


A Wy robicie czasami pasty na kanapki? Gwarantuję, że warto się przełamać. :)


8 komentarzy:

  1. nie jec kupnych rzeczy ze słoików...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam fioła na punkcie pomidorów, więc też chyba wypróbuję... :D
    Pozdrawiam,
    Sol
    PS. Przepraszam za rzadkie wizyty, ale po urodzeniu dziecka na nic już nie znajduję czasu... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię pasty, ale z soczewicy - nie robiłam dotąd. Smaka mi narobiłaś, więc też spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Skład pasty z Primavika bardzo dorbry, ale domowa jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam soczewicę! Muszę wyprobować tą Twoją pastę:) Dziekuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz serdecznie dziękuję :-) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...