niedziela, 20 października 2013

Muzeum Mydła i Historii Brudu w Bydgoszczy

Już od dawna chciałam odwiedzić muzeum mydła w moim mieście. W końcu przy okazji spotkania z moją przyjaciółką nadarzyła sie taka okazja.

Byłyśmy na miejscu kilka minut po godzinie 15, okazało się że warsztaty robienia mydełek właśnie się zaczęły. Dobra rada w takim razie dla Was, z tego co wiem, to oprowadzanie odbywa się zawsze o pełnej godzinie. :-) Za wstęp do muzeum zapłaciłyśmy 12 zł.



Szybko przeszłyśmy do wyrobu własnego mydełka. Miałyśmy do wyboru kilka kolorów: czerwony, niebieski i zielony. Ja oczywiście wybrałam zielony. :) Później musiałyśmy jeszcze wybrać kształt mydła. Do dyspozycji było między innymi serce i gwiazdka. Ja wybrałam gwiazdkę.

Następnie dodałyśmy wybrany olejek eteryczny, ja wybrałam zielone jabłuszko, a moja przyjaciółka lawendę. Na sam koniec dobierałyśmy dodatki spośród ziarenek kawy, płatków owsianych, wiórek kokosowych czy też muszelek.

Po zakończeniu zwiedzania dostałyśmy pięknie zapakowane mydełka. Tak prezetuje się moja zielona gwiazda:



Jak możecie zauważyć dodałam do niego trochę wiórek kokosowych i płatki owsiane. Wprawne oko zauważy też trochę muszelek. Nie liczę na jakieś wspaniałe właściwości pielęgnacyjne tego mydełka, bo jest ono stworzone raczej do tego żeby cieszyć oko. :-) Każdy zwiedzający to muzeum może zrobić sobie właśnie takie mydło welde własnych upodobań.

W muzeum oprócz wspaniałego zapachu otaczających mydeł najbardziej spodobała mi się stacja dotycząca czasów PRL. Na przystanku z tego okresu nie mogło zabraknąć oczywiście też Frani :D Jeszcze niedawno moja babcia miała to poczciwe urządzenie w swoim domu. :-) Do tego zaprezentowano nam oczywiście również pokaźną ilość mydeł z PRLu, jak. np. mydło o szałowej jak na tamte czasy nazwie For You :D

                                       Źródło: http://typedeck.com/vintage-polish-packaging/


Nie byłabym oczywiście sobą, gdybym z takiego miejsca wyszła z pustymi rękoma. W muzeum można kupić również wiele mydeł. Są mydła naturalne, marsylskie i takie bardziej fantazyjne, jak np. o kształcie babeczki albo pistoletu. Moja przyjacióła kupiła mydło z mydlnicy lekarskiej za które zapłaciła 9 zł. Ja wybrałam mydło marsylskie o zapachu malinowym. Kosztowało 15 zł. Kostka ta waży 100 g. Już miałam okazję wykorzystać je we wczorajszej kąpieli - mydło zafarbowało wodę w wannie na czerwono, fajna sprawa na poprawę nastoju. :)



Jeśli kiedyś będziecie w Bydgoszczy, to polecam odwiedzić to muzeum. :-)

Pozdrawiam naturalnie,
Czarodzielnica

15 komentarzy:

  1. Fajna sprawa takie muzeum, a mydełko świetne, super pamiątka!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym też zwiedzić takie muzeum ;D


    // Klikniesz na moim blogu w baner sheinside? To dla mnie ważne <3
    nierealniie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalne miejsce - notuję w pamięci, że jest. Piękne mydełka na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem :)
    Aż nabrałam ochoty na to muzeum !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkam w Bdg, ale przyznam się, że jeszcze nie byłam w Muzeum. xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki niesamowity pomysł na muzeum!

    Na pewno się tam udam, jeśli kiedyś znajdę się w Bydgoszczy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestes z Bydgoszczy?? Fantastycznie :) Takie piękne włosy tak blisko :) Byłam w muzeum ale nie robilam mydla, tylko kupiłam - marsylskie wiśniowo-czereśniowe - zapach obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. łał musi to być fajne miejsce! zazdroszczę, sama żadko bywam w Polsce więc pewnie do Bydgoszczy nigdy nie trafię :(

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne mydełko Ci wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale fajne miejsce, nie wiedziałam, ze jest takie muzeum...
    zapiszę sobie Twojego bloga bo ciekawie tu, a goszczę pierwszy raz.
    zapraszam też w wolnej chwilii do siebie.
    pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O kurczę, nie miałam pojęcia, że jest takie coś! Chętnie się wybiorę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny pomysł na muzeum :) Jeśli kiedyś będę w Bydgoszczy, muszę się tam przejść :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo interesujące miejsce :) Z pewnością je odwiedzę gdy będę w pobliżu. Bardzo ładne jest to mydełko, które wykonałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz serdecznie dziękuję :-) Na wszelkie pytania postaram się odpowiedzieć.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...